Quote:
Originally Posted by HARDMAN
"My favorite destination in South America is Salto Angel. Salto Angel is a waterfall in the South American country of Venezuela. It is the largest waterfall of the world. This waterfall is 937 meters tall, and is many miles from civilization. There are no easy trips to Salto Angel.
James Crawford Angel discovered Salto Angel with his airplane, and the waterall takes its name from him. The name of the waterfall is ironic because its orginal native name is Mouth of the Devil.
Travellers travel to the waterfall in boats, and the trip is four days. The best season for visiting Salto Angel is summer, because there is much rain and the rivers are deep. I admire the area because the trees and mountains are very beautiful."
---------------------------------------------------
Mi destino favorito en Sudamérica es el Salto Angel. El Salto Angel es una cascada en la país sudamericana de Venezuela. Es la cascada más grande del mundo. Esta cascada es novecientos setenta y nueve metros alto, y está muchas milas de civilización. Hay ningunos viajes fáciles al Salto Angel.
James Crawford Angel descubrió el Salto Angel con su avión, y la cascada toma su nombre de el. El nombre de la cascada es irónico porque su nombre original nativo es la Boca del Diablo.
Excursionistas viajan a la cascada en barcas, y la viaje es cuatro dias. La estación mejor para visitar el Salto Angel es el verano, porque está mucho lloviendo y los rios son hondo. Yo admiro la área porque los árboles y las montanas son muy bonitos.
----------------------------------------
Please correct my Spanish mistakes. I may need to recite this in my class tomorrow. Halp!!
|
The biggest problem that you have with spanish is the number/gender in adjetives; remember you must use them for example: en la país sudamerican
o de Venezuela
That phrase looks horrible in spanish, but it is correct. I would have used simply "en Venezuela, Sudamérica".
"Esta cascada es novecientos setenta y nueve metros alto" should be "esta cascada tiene novecientos setente y nueve metros de altura"
"esta a muchas millas de
la civilizacion"
"porque está mucho lloviendo y los rios son hondo" should be "poreue en esa estacion llueve mucho y los rios son mas caudalosos."
And something advanced:
"Yo admiro la área" should be "Yo admitro el area"
area is female so the article should "la". But as area starts with 'a', the article is changed to the male one el, to make it sound better:
Other examples are
el ancla
el agua
el aula